تغذیه مناسب و پیشگیری از سرطان سینه

بر اساس بسیاری از مطالعات، هیچ ماده غذایی خاصی وجود ندارد که از سرطان سینه پیشگیری کند یا باعث ایجاد آن شود. با این حال، نحوه غذا خوردن شما بر خطر ابتلا به این بیماری جدی تأثیر می گذارد.

صدای بورس - مهراز حبیبی؛ آگاهی از رژیم غذایی مناسب، همراه با رعایت آن، می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد. از این گذشته، پیشگیری بسیار بهتر از درمان است. در کنار رژیم غذایی شما، انتخاب های سبک زندگی دیگری نیز وجود دارد که می تواند بر خطر ابتلا به سرطان تأثیر بگذارد.

رژیم غذایی سالم برای کسانی که در معرض خطر سرطان سینه هستند

انکولوژیست ها رژیم غذایی حاوی پروتئین های بدون چربی، میوه ها و سبزیجات، همراه با پرهیز از غذاهای فرآوری شده با قند بالا را توصیه می کنند.

رژیم های غذایی گیاهی و مدیترانه ای ممکن است از طریق خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد تکثیر (سرکوب رشد سلول های بدخیم) به کاهش رشد سلول های سرطانی کمک کنند. آنها همچنین ممکن است آسیب DNA را کاهش دهند و در نتیجه خطر سرطان را کاهش دهند.

غذاهای پرفیبر و غذاهای حاوی اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه، مانند میوه ها، سبزیجات، زیتون یا روغن ماهی، ممکن است با کاهش هورمون هایی مانند استروژن و انسولین و سایر عواملی که می توانند باعث التهاب مزمن شوند، نقش محافظتی داشته باشند.

آیا برخی از روش های آشپزی خطرناک تر از روش های دیگر هستند؟

کارشناسان می گویند روشی که ما غذای خود را طبخ می کنیم ممکن است بر خطرات مربوط به سلامتی آن تأثیر بگذارد. به گفته موسسه تحقیقات سرطان آمریکا، زغال‌کردن گوشت، مرغ یا ماهی ممکن است منجر به تشکیل آمین‌های هتروسیکلیک یا HCA شود که نشان داده شده است که به طور بالقوه باعث سرطان می‌شوند.

به‌جای زغالی کردن غذا، پروتئین‌هایتان را زودتر مرینیت کنید و سپس روی حرارت کم یا غیرمستقیم برای مدت طولانی‌تری بپزید.

افزایش وزن و سرطان سینه

شکی نیست که اضافه وزن خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد که توسط چندین مطالعه پزشکی تایید شده است.

مطالعه ای در سال ۲۰۰۴ با عنوان "آیا رژیم غذایی بر خطر سرطان سینه تاثیر می گذارد؟" اشاره می کند که افزایش وزن در میانسالی می تواند به افزایش خطر سرطان سینه کمک کند. نویسندگان خاطرنشان کردند، "شواهد موجود قوی نشان می دهد که خطر ابتلا به سرطان سینه را می توان با اجتناب از افزایش وزن در سال های بزرگسالی کاهش داد."

ورزش برای کاهش خطر سرطان سینه

ورزش یک راه اثبات شده برای کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه است. این کار به چندین روش انجام می شود. اگر اضافه وزن دارید، ورزش می تواند وزن شما را به محدوده ایده آل شما برساند و خطر ابتلا به سرطان سینه را که با اضافه وزن همراه است، کاهش دهد.

برای کسانی که مشکل وزن ندارند اما همچنان خطر ابتلا به سرطان سینه را دارند، فعال بودن می‌تواند به کاهش سطح استروژن خون و کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه کمک کند.

طبق تحقیقات، خطر ابتلا به سرطان سینه در زنانی که به طور منظم ورزش می کنند، ۱۰ تا ۲۰ درصد کمتر از زنان غیرفعال است. این مزیت به وضوح در زنان یائسه دیده می شود.

کد خبر 464112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =